Głos Twojej organizacji
ma znaczenie
– spraw, żeby brzmiał wyraźnie

Jak mówić, żeby być słuchanym?

Praca to już coś więcej niż „bycie zatrudnionym”. To zaangażowanie w życie organizacji, podążanie w tym samym kierunku, identyfikowanie się z jej wartościami i misją. Szczególnie młodsze pokolenia cenią sobie transparentność, a w miejscu pracy liczy się dla nich dobra atmosfera i ludzie, z którymi pracują. Nieodłącznym elementem budowania kultury organizacyjnej i sposobem na usłyszenie głosu organizacji jest skuteczna komunikacja wewnętrzna.

.01

Nadążać za światem

W cenie jest podejście partnerskie i jasne komunikowanie, jaki punkt widzenia ma pracodawca nie tylko na kwestie biznesowe, ale również społeczne i ekologiczne. Powiedz swoim pracownikom, z jakimi wartościami się utożsamiasz i do jakich celów dążysz.

To zjawisko przyspieszyło w roku 2020, kiedy świat mierzył się z pandemią. To wtedy relacje pomiędzy zatrudniającymi a zatrudnionymi stały się jeszcze bardziej interpersonalne. Ludzie są coraz bardziej świadomi otaczającego ich świata. Pod baczną obserwacją znajdują się: władze, organizacje, marki i pracodawcy.
Oznacza to, że oczekiwania wobec ich działań i potrzeba transparentności stale rosną.

.02

Nawiązać wartościowy dialog

Komunikacja wewnętrzna jest głosem organizacji, ogniwem, które łączy pracodawcę z pracownikami.

Istotne jest jednak, jak ją prowadzimy. Pracownicy nie dostrzegają wysokiej wartości w bezosobowych i korporacyjnych komunikatach, pisanych skomplikowanym językiem. W skutecznej komunikacji wewnętrznej liczy się autentyczność, szacunek, zaangażowanie, ciekawy format i widzialna, ludzka strona biznesu.

.03

Skutecznie informować

Twoje informacje muszą być przekazane w interesującej formie, dopasowanej do potrzeb odbiorców. Długi list od zarządu lub newsletter w formie tekstowej mają słabsze szanse w walce o uwagę Twojego zespołu.

Efektowna forma programów Employee TV jest Twoim sprzymierzeńcem, bo nie tylko natłok docierających do nas wiadomości stanowi wyzwanie. 8 sekund – tyle czasu przedstawiciele generacji Z potrafią pozostać w skupieniu.
Nieco starsi – Millenialsi – mogą pochwalić się nieco wyższym wynikiem – 12 sekund. Masz więc bardzo mało czasu, żeby zainteresować pracowników swoim komunikatem i zyskać ich przychylność.

.04

Pokazać się i zostać zauważonym

Format, rozmiar, tonacja, język… Wszystko ma znaczenie. Właśnie dlatego łatwo poświęcić godzinę na ulubiony serial, a trudno utrzymać uwagę na napisanym hermetycznym językiem artykule naukowym. Dlaczego nie przenieść tej wiedzy do świata biznesu?

Komunikacja wewnętrzna też może być ciekawa. Employee TV to odpowiedź na zmieniający się świat i oczekiwania pracowników. Zwięzłe komunikaty, dłuższe dyskusje, prezentacje wyników, townhalle i szkolenia zyskują na wartości, kiedy przybierają formę interaktywnych przekazów. Odbiorcy mają szansę zobaczyć prawdziwą osobę zamiast linijek tekstu, dzięki czemu komunikat lepiej zwraca uwagę i zostaje zapamiętany. Co więcej, Employee TV dociera do wszystkich pracowników – niezależnie od tego, czy pracują w biurze, w łańcuchu dostaw czy w terenie.

Chcesz dowiedzieć się więcej o Employee TV?